måndag 25 april 2011

ELVIS & PRISCILLA PRESLEY

De möttes första gången när hon var endast 14 år gammal. Och så klart mötte hon inte ett enkelt liv som hustru till en världstjärna. En stjärna som dessutom hade problem med både droger, andra kvinnor och sitt omvittnat häftiga humör.

Ur Priscillas bok Elvis och jag:
"Jag vore inte ärlig om jag inte sa det varit mer än svårt för mig att blottlägga vårt liv, som för många förefallit så avundsvärt. Många gånger ville jag dra mig ur, ge upp, glömma eller inte fortsätta med detta kärleksverk. Några kommer att upptäcka att jag utelämnat viktiga datum, vissa fakta och oräkneliga historier. Jag tror inte att någon ens kan börja föreställa sig magin, känsligheten, sårbarheten, charmen, givmildheten och storheten som denne man, som påverkade och gav glädje åt miljoner över hela världen och som fortsatte att vara aktad och älskad av sina medmäniskor. Han var en mycket ovanlig man.”


Äktenskapstycke? Ja, det känns som att detta paret rent utseendemässigt är så nära full pott man kan komma. -Samma färger,  smilgropar,  kindben,  hakor - Det enda som håller betyget tillbaka är att hon inte på långa vägar kan matcha hans karisma.  Betyg: 9/10

1 kommentar: