tisdag 15 februari 2011

HAAKON & METTE-MARIT

Kronprins Haakon av Norge och Mette Marit vigdes den 25 augusti 2001 efter en sällan skådad uppståndelse i hemlandet. Inte nog med att Mette-Marit hade en son sedan tidigare relation. Hon sades också ha ett förlutet som "Party-Prinsessa"  eller "skandal-drottning" om man så vill. Inget kunde dock rå på kärleken, som verkar vara äkta. Och den vita klänningen samt tårindränkta kinder  lyckades sedemera sudda bort det mesta av kritiken. Hon är idag en mycket älskad och respekterad prinsessa.

Ord ur Haakons tal till sin nyblivna hustru:
"Jag tror aldrig jag varit så adrenalinstinn som tillsammans med dig. Jag tror aldrig jag varit så svag och aldrig så stark som tillsammans med dig. Jag tror aldrig jag varit så fylld av kärlek som tillsammans med dig."





















Äktenskapstycke? JO. det må man väl säga. Förutom att hon har lite mer kattlika ögon och han utstrålar mer "Hundvalp" så delar de samma  kantiga och   på samma gång graciösa drag. Betyg 7/10

1 kommentar: